bildanalys från 9:an

Nu ska vi göra en bildanalys till konstarterna och samhället (en kurs jag har ) och jag tänkte direkt på Edvards Munch "Skriet".  Den tavlan fasionerar mig , och jag kom på att hey, jag har redan gjort en konstränaranalys på den. Men jag kan inte 'fuska' (inte för att jag tänkte på det) eftersom vi ska skriva annorlunda än det jag gjorde. Men läste den nyss och bara...fuck den va helt okey! 
 Hittade även en annan knstnärsanalys från nian som hanlade om street painting. (3D) kommer ihåg att jag ville ta det för att det var så ovanligt och jag tyckte det var sjukt coolt. Så med hjälp av Julia fick jag fram Edgar Mueller och började 'forska' lite i det. Forska så som jag gjorde som sextonåring...det vill säga, wikipedia och hans hemsida xd 

Men nu ska vi göra en bildanalys (inte välja en konstnär o analysera dess verk) från Dadadismen eller Expressionismen och jag tänkte som sagt göra en på Skriet, nu sådär tre år senare för att se vad jag kan få fram. 
 den ska bara demotativ (objektiv) och konnativ (tolkningar). 
 
Let's do it! 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: