träning

Har nu sedan skolan börjat kommit igång med gymmet. Första veckan körde mone o jag två pass, sedan förra veckan var det tre pass, och denna veckan och fram till sportlovet är det 4 pass om gäller! 

Något som jag verkligen gillar är att vi har planerat vår träning i förväg, Så ända till sportlovet vet vi vad som gäller varje dag vi gymmar! 
 
Vi körde innan 3 olika pass, Överkropp, Underkropp och Kondition. 
Men eftersom man kan göra sååå många övningar med överkroppen har vi denna vecka bestämt oss för att köra överkropp i två pass, ena där vi fokuserar på armar och axlar och det andra mage och rygg. 

I tisdags var det överkropp, mage och rygg som gällde! 
bild på mone från hennes blogg där hon gör ryggresningar med 5kg vikt!
 

Igår var det kondition eller som jag som är lat skriver; kondi. Och idag var det ben! 

 
Uppvärmning 4 minuter! Detta har mone sprungit! 

Och så min favorit benmskin! Benpress! har ökat så vi kör 91x6x3
det betyder då att vi har vikt 91kg, gör övningen 6 gånger och att vi kör 3 repetioner. Dock körde vi 10 på sista repetionen eftersom vi kände att vi klarade det!
 

En annan rolig benmaskin som vi kör kallar vi för gynokologmaskinen, eftersom man ska pressa in med underlåren, och man sitter så ut med benen så man skulle tro att man vill flasha xd Så är det samma maskin bara att man pressar ut med låren istället för in. Det vill säga, två övningar på en maskin. 
Jag funderar på att börja med träningsagbok, där jag skriver ner vad vi gör och utvärderar hur jag tyker det gått! 
Hittentills har mone och jag kört hårt, träningsverk efter varje pass, vi värmer upp bra och som avslutning kan vi ibland köra bandet igen innan vi stretchar. 

 
Jag håller verkligen med detta quote! Jag märker redan efter ca 9 träningspass då jag kört ordentligt, att jag mår bättre både mentalt och fysiskt. Jag har mer energi och jag känner mig bara allmänt glad. Jag märker även på jobbet att jag klarar att lyfta lite tyngre!  Så baby steps med träningen, och man måste vara motiverad, och man får inte ha för höga må på för kort tid för då kommer man tyvärr bli besviken. 

Jag tycker jag gjort en sjukt stor resa med träning på ca två år! Innan hade jag bara negativa inställningar mot träning och at det bara var för att förlåra vikt, vilket visa vill göra, men det är så mycket mer nu! 
Så jag kommer lägga upp bilder och skriva lite om träning här på bloggen eftersom det nu är en så stor del av min vardag. 

Så sant citat, tro mig både jag och mone 
är ofta helt röda i huvudet och 
kan inte gå så normalt efter 
ett träningspass! 
Svettiga är vi med, speciellt jag xd 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: