15 aprill

om ca 9 dagar måste jag ha sökt in till Universitet/Högskola för att kunna börja till hösten. 
Jag och Simone har kommit överäns om att söka in till Lund, för att läsa kurser. Det vill säga inget program och varje kurs är ca en termin. 

Vi har kommit överäns om att söka till Danska Grundkurs: 30p (ett halvår) och man får ha 15p till. Sen om det finns plats på andra kurser får man joina de med har jag uppfattat det som. 
Och såklart gick jag in på Lunds universitets hemsida och började kolla utbudet på kurser och shit så mycket jag vill göra!! Har dock hittat en om Sociologi: Kriminiologi (och jag har länge velat bli polis och liknande...) och att se att kursen är 15p vilket gör att jag kan söka den med gjorde min dag! Samtidigt vill jag dock ta någon kurs som har med att lära mig mer danska, för det finns, men samtidigt....urgh i'm torn!!  Jag vill ta massor av kurser som interesserar mig och jag vill läsa allt.  

Så jag tänker nog dra till kariärcentrum imorgon för att snacka med syvarna där och även kanske dra in till själva universitetet på kankse onsdag då jag inte har viktiga lektioner för fem ören. 

Efter att snabbt ha klickat rundor på deras hemsida så märkte jag att de har drop in tider nästa vecka och på onsdag har jag inga lektioner som sagt och efter att nyss ha ringt Simone så kom vi fram till att vi tränar innan vi drar in och pratar med de :) Sen så blir det att mötta upp Julia o åka in till Väla xd  

Men det känns som i alla fall ett halvår framåt är planerad typ...sen får vi se efter det. Och jag kommer bli sjukt glad ifall jag kommer in i Lund eftersom jag har sedan alltid velat gå där :)  och jag har nära hem, och nära till vännerna. 

looking like the White House and just as powerful :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: