för helvete -.-

Jag är en person med starka åsikter, det erkänner jag. Jag är inte precis den som är rädd för att säga vad jag tycker heller, och därför tänker jag skriva detta:

VAD FAN TÄNKER KISSIE MED?!!

Ni behöver inte tala om för mig att hennes blogg är så känd på grund av att hon provucerar, det vet jag, det vet alla. 
På en blogg ska man kunna skriva allt man vill, det är ett faktum. 
Men när man är en så känd blogg, och vet att de mesta av ens läsare är unga tjejer mellan säg 10-18, ja då anpassar man såklart innehållet så det pasar dem. Men vad fan....som storbloggare har man ett ansvar, och man kan inte skriva lika frit om saker som jag exempelvis kan. 
Allt hon skriver på bloggen enligt mig är skit så jag läser inte den, hade en period i sjuan då jag läste, och skrattade åt den, men den verkligen provcerade mig så jag slutade läsa den, för jag orkade inte få in negativa tankar i huvudet. 
Så går man in på Hofhs blogg och ser hennes videoinlägg och att det är om något fel Kissie gjort. Såklart kollar jag på videon. Och blir pissed off. 
Jag håller helt o hållet med Hofh. 

Inlägget Kisse hade skrivit var Åtta tips att bli small eller ja liknande. Och jag bara...vadfan?!!!!! Såklart läste jag då tipsen, och alla sög.  Folk som Kissie är anledningen till att ätstörningar blir vanligare och vanligare. Alla vet att Kisse är sjuk när det kommer till mat men vad fan, håll det för dig själv?! 

Det är just i den åldern som hennes läsare är i som man är som mest osäker med sin kropp och yttre, o så kommer det där inlägget med två bilder på henne på¨beachen där man ser hur small hon är. 
Good for you att du har lyckats med det där genom att svimma femtioåttatusen gånger och good for you att du tror att som du håller på med är bra, men dra för helvete inte in andra!

Jag är väldigt emot allt som har att följa samhället (med ideal o liknande) och jag är väldigt stark i mina åsikter emot det. 

Såklart skrev hon inlägget för att provucera folk, hon lyckades med att provucera mig, för jag är pissed off att hon skrev det där på sin blogg väl medveten om hur många personer som skulle ta åt sig, som skulle börja skippa måltider och börja övermotionera i rädlsa om att ifall de inte för de så är de feta. Jag är helt på om att träna, gyma och liknande, men det ska vara för rätt anledning! Man ska vilja träna för att man vill få bättre hälsa, för att man vill må bättre, inte för att man vill gå ner i vikt för att andra kallar en tjock. 

Kolla mig som är tjock, jag tränar inte (när jag väl gör de) för att bli 'small' och kunna passa in i alla fina ideal, utan för att jag vill må bbättre, jag är medveten om att jag kommer må så mycket bättre ifall min hälsa är bättre än vad den är nu. Tränar även för att bli av med all stress som man har. 

Gå in här för att komma till Hofhs videoinlägg! 
 
Large
 
görr mig en tjänst, gå in på tumblr, instagram, wehearit it, eller bara google, och sök på 
fat girl, kolla in bilderna, och tänk  e det där rätt?!!! 
Just do it, se hur folk tänkter om sig själva. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: