Every now and then I get a little terrified and then I see the look in your eyes

Dag 8 guys! Hur är jag som person?
 

Snacka om att vara ego nu eller? LOL. 
 
 nej men jag är inte den som ja..vet inte, känner mig själv jättebra?
Men tänkte att jag har homies o en av mina homies hade två homies som e asnice så bad dem skriva vad de tyckte om mig som person o hur de såg mig.
Simone, Mindy, Anna, Julia, Josh o Alex skrev, o den som spikade det var Josh. XD
Nej men så ja...känns knäppt att skriva detta inlägg, och har länge funderat på att skita i detta, men jag vill ändå att de som läser bloggen ser vem jag är. 
Tänker skriva i mer flyttande form:)


 Jag är väldigt envis av mig och står för mina egna åsikter. Tycker jag en sak så håller jag fast vid det. Ibland händer det såklart att jag som de flesta människorna vänder kappan efter vinden men jag försöker stå för det jag tycker alltid!:) 
"I think she is a stubborn girl that likes when things go the way she want's them to []" 
got that one right XD

Jag är lite knäpp med att vara överambitiös och ta saker som det kommer. De två är varandras motsattser mer eller mindre, och jag är båda två, beroende på vad det rör sig om.
Jag är en tjej som gillar att ha kontroll. Kalla mig kontrolfreak för det är vad jag är ibland.
jag gillar att bestämma över mig och andra..och ibland kan jag bestämma väl för mycket över andra. Men jag gör det aldrig för att vara taskig:/ Men jag har börjat tänka på det. Men ja..mina homies...ni kommer inte undan tyvärr XD
Plannera är något jag tar självklart på. Jag vill veta vad idag ska hända i skolan, vad jag måste få gjort hemma, och vad jag gör på fritiden. Har även föröskt plannera min framtid, men nu i efterhand är jag mer att jag tar det som det kommer eftersom jag har accepterat att jag aldrig kommer kunna ha kontroll över framtiden, och hur mycket jag än plannerar så kommer det antagligen med största sannolikhet inte bli som jag plannerat det. Och den tiden kan jag lägga på massa annat som Simone brukar säga.  

jag som person är väldigt beslutsam men samtidigt "skön och chill". Och mina kommentarer i visa fall kan få andra att gapskratta när det inte är mening..men men, ett gott skratt förlänger livet right?!:D
jag är även en person som arbetar som en idiot ibland. Igen, överambitiös, speciellt med engelska...seriöst måste börja chilla med den...

 
Jag är rolig enligt mina vänner ialla fall. Ser mig själv som väldigt seriöst och tråklig men ja..mina väner tycker
jag är rolig, och ja..I have my moments.
"Oana har bra humor. Även om det inte alltid är hon som skapar skämten så skrattar hon alltid åt mina skämt, vilket innebär att hon har underbar humor."
"Rolig, Samma knäppa humor som
mig"
O med dessa två citat kan man dra sina egna slutsatser XD

Beroende på vad det handlar om så kan jag vara väldigt noga, men ibland så slarvig också!
Med bloggen förösker jag ofta vara nogga, med stavningen, att se till att inläggen är nice gjorda, att bilderna inte är huller som buller typ XD Men ibland kan jag även va väldigt slarvig. Som med mitt skrivbord, för tillfället som jag skriver är det väldigt lufftigt, men oftast brukar det vara böcker där o här, och sedan skrivhäften och lite annat. Jag VET var jag har sakerna, men som sagt, slarvigt XD I skolan kan jag även ibland vara slarvig ifall jag inte tar något seriöst. Dock verkar min grafisk illustration lärare gillar mina slarviga snabba men ändå lite omsårgsfulla skisser...inte listat ut den än men ja XD 
 
Okänslig är något jag VERKLIGEN kan vara. Men inte med mening. Jag tänker ibland inte efter (ibland? aldrig XD förrutom ifall det e allvarligt!) och kan kläcka ur mig saker som kan såra folk, men återigen, jag menar inte det. Jag menar verkligen inte att såra någon. :/
Jag målar lätt fan på väggar enligt en av mina homies, vilket är sant. Dvs, jag tror alltid det värsta kommer hända och gör saker värre än vad de egentligen är. Brukar oftast säga att jag är realistisk med sånt..men ja..även jag har märkt att jag är lite för mycket och har lugnat mig med det. 
 
pågrunda av den bakgrund jag har så har jag väldigt lätt att förstå negativa känslor om man ska sätta det fint...
Kan leva mig in i vad andra känner och det tror jag mina vänner oftast är tacksamma för. För på något knäppt sätt fattar jag. Det var så jag o Julia kom varandra nära. Samma med mig o Anna också tror jag. Med simone klickade dock bara så tyvärr XD O Minday...ja..hon bara kom från ingenstans o helt plötlsigt e hon min homie. Typ. Nej såklart inte XD 
Så jag är väldigt empatisk av mig (känner empati) och ja..är omtänksam. Jag förösker alltid hjälpa folk som vill ha min hjälp och gör nästan vad som helst för mina vänner typ. Vaddå typ, klart jag gör . XD 
Jag vill mina vänners bästa, och ja, jag hatar mig själv också när jag tjatar på Mindy med läxorna då o då, eller halvt skäller på mone om att hon borde äta frukost. Känner mig som deras mamma, o de hatar mig väl halvt för det, men ja, jag gör det inte för jag vill göra dem ledsna eller arga.:/. O har förökst sluta, men jag kan inte för då får jag skuldkänslor för att jag inte förökser hjälpa dem. O det är väl en hjälp de inte vill ha kankse...antagligen XD men de får den ändå. 
Jag försöker även ha tålamod med folk jag inte känner som jag vet har det jobbigt. Men ja..ibland funkar det inte så bra...e bara mänsklig jag med. men jag försöker ialla fall, vilket många inte bryr sig om att göra. 
Allt detta gör mig till en 'bra lyssnare' enligt mina vänner och ja, jag tror faktiskt själv jag är det. Dock hatar ajg mig själv för att ha sagt något som verkligen sårat någon när de behövt mig som kanske mest:/. o de orden kan jag inte ta tillbaka. Så där gick lite med god lyssnare åt marken, men jag gör alltid vad jag kan o mitt bästa iaf?.

Jag är problem lösaren i min grupp vänner. Alltid jag typ. Vi stötter på ett problem. jag kan kolla ner o tänka på problemet och hur vi ska lösa det o bara ett par sekunder senare när jag kollar upp kan alla kolla på mig med förväntansfulla minner. Så jaha. Ibland stör det mig, men har vid detta laget blivit relativt van. O ja..kan inte skylla på de för att de väljer mig som problemlösare oftast, dock när min ide går åt helvete skyller alla på varandra typ :D haha nej. Då försöker vi igen med en annan ide XD 
Något som enligt mig är typ femtio miles från mig men som iaf en av mina vänner anser passa på mig är att jag är bra på att peppa folk. jag bara WHUUUT när jag fick det men ja...jag var vist det? Aja kul med ny egenskap:D

Något jag är bra på är att gå emot samhället. Jag går inte i kläder samhället tycker tjejer i min ålder ska gå i utan det jag tycker om. har jag lust för mjukis går jag i det till skolan. nema problema.
jag sminkar mig inte. vafan ska jag göra det för? massa pengar i hopp om att få mig själv att se bättre ut? jag blir inte finare av smink. På alla dessa bilder på mig nu, har jag inte smink på en av de. Till fest eller något speciellt kan jag såklart tänka mig för att festa till det men annars? palla. 
jag är även självsäker. Jag gör de jag vill och ja..ibland är jag omedveten om att sådär gör man inte men oftat går jag emot det för jag vill och kan. 
jag tänker inte säga att jag inte bryr mig när folk säger taskiga saker till mig, för det gör jag - det gör alla - men jag visar inte det och täntke väl lite på det sedan life goes on. 
"Oana är också självsäker och bryr sig inte om vad andra tycker. Hon har sin egen stil och säger alltid vad hon tycker. Hon vet att människor som snackar skit bakom ryggen inte är värda att lägga ner tid och energi på, därför vänder hon ryggen till och låter de vara avundsjuka på vilken UNDERBAR person hon är!"
 

Samtidigt har jag inte lätt att lita på andra så bra. mina vänner är inte inkluderade där. De litar jag på. Men på andra. De jag känner nu är väl okej, jag litar på de till en viss grad. Men jag är ingen osm litar på någon direkt, naiv är inget som passar in på mig. Där har jag för många erfarenheter för att vara så ovis.XD
Tack vare min bakgrund är jag väldigt självständig som person och försöker att inte förlita mig på andra, går lite emot mig själv när jag uppmannar andra att de kan göra det. För det är okey att be om hjälp. Att inte klara saker själv. Det är helt okej. För det är det. Men för mig är det inte det. Men i'm getting there:) 
Sååå..ja detta är väl jag som person tror jag? rätta mig homies. (ni med josh o alex) 
Med allt detta ni läst är det då konstigt att jag gärna vill jobba inom pshykologi avdelning med barn och hjälpa andra?:/. 
Samtidigt vill jag jobba för the BAU( dock är det ett omöjligt jobb mer eller mindre o finns bara hos FBI....good luck chuk:D)

Ohh btw. Som ni märker, detta är ett seriöst inlägg men som jag ändå skämtat till. Jag är bra på det. Vet inte..jag bara gör så. sådana små kommentarer som kanske fick er att le eller skratta till. Sån är bara jag med XD Så ja...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: